Customer Feefo Reviews
Customer Feefo Reviews

Customer Feefo Reviews

Feefo is an independent feedback service with verified and audited reviews.

These reviews are much more meaningful than reviews found on sites such as google or trip advisor because of two key points:

Only customers who have actually used the forward2me service are able to leave feedback so readers know that the feedback is genuine and not something forward2me has made up, or indeed a forward2me competitor has made up.

forward2me has no control over the feedback unless it is abusive or defamatory – in which case feefo themselves remove it. Every feedback is shown unedited and in full - all forward2me can do with negative feedback is respond to the customer's specific concerns.

Cooker Hood

UPS Express Saver
everything went perfect! thank you

Unknown

P2P TRAKPAK Worldwide
This service has come in handy many times and is very fast/efficient, but sometimes the postage cost hurts. It's tough when you don't really know how much it'll cost until your package gets to them either (by which time you have no choice but to accept).
forward2me

Response:

Hi,Many thanks for taking the time to review our services.I'm so pleased that you are overall happy with the service we provided you, although you would prefer if the cost was a little less.I see that you are based in Australia, shipping to your country has become more expensive in the last few months since the Australian Government has started to add Goods and Service tax to lower value imports, this of course has impacted on the final cost of shipping as we are now have to charge 10% on the total value of the goods shipped and on the service we provide.We do feel that for the actual shipping fee we offer value for money, shipping fees include the use of the address, the acceptance, processing, storing and dispatch of your goods including all export paperwork for shipping.We do provide a pricing page on our website if you wish to check the cost of shipping before your parcel arrives with us however we would need you to input the weight and dimensions of the parcel which I know is not always possible. Here is the link to our pricing page https://www.forward2me.com/pricing/I also see that you did not take advantage of our combine and repack service, shipping fees are based on the amount of space the parcel takes up in transit which is called the volumetric weight. We offer a combine and repack service where we reduce your package as much as possible for transit, this service is offered when the volumetric weight is higher than the actual weight and may be able to save on overall cost. This service may have helped reduce costs for you when shipping as the volumetric weight of your parcel was higher than the actual weight.I hope this information helps going forward however if you have any further questions regarding the above services and features please don't hesitate to get in touch with our Customer service team at info@forward2me.com and they will be happy to help guide you to choose the most cost effective services for shipping.Kind Regards,Tracy.

Unknown

DPD Classic
Una gran bella sorpresa!
forward2me

Response:

Hi,Thank you so much for the great review, I hope you don't mind I have translated your review below:-A great beautiful surprise!Although you are happy with the service I see you have only provided us with a 4*, if you have any suggestions how we can improve our service going forward so you can provide us with a 5* next time please feel free to email us at info@forward2me.com with your suggestions and we will be happy to take your comments on board.Kind Regards,Tracy.

Car Parts

DPD Classic
The service worked great!

Unknown

TNT Economy Express
forward2meは英国から日本への郵送費が高い。アメリカのPlanet Expressは安価です。
forward2me

Response:

Hi, Many thanks for your feedback.I'm sorry to hear that you are unhappy with the cost of shipping via our services, I see that you have compared our pricing with a company in the USA rather than in the UK, we feel that this isn't a fair comparison as shipping is from another country and you have not mentioned the kind of service they offer. We see that you received a bulky item however did not take advantage of our Combine and Repack service which may have helped reduce the size of the package and reduce your overall shipping fee. If you require any further details on this service please feel free to contact our Customer Service team at info@forward2me.com and they will be happy to explain the service further.Kind Regards,Tracy.

Jeans trouser

DPD Classic
Už opakovane som využila službu s UK adresou. Nákup bez problémov. Žiadala som aj zabalenie viacerých balíkov do jedného - perfektne zabalené a rýchlo pripravený balík na odoslanie. Rýchle dodanie. Som veľmi spokojná!

Unknown

DPD Classic
Great experience from making the profile, ordering the delivery and receiving the package. No problems at all

Unknown

TNT Economy Express
Amazing and smooth experience...received my goods with so much ease 😁

Unknown

TNT Economy Express
Everything went perfectly.

Unknown

TNT Express Non-Docs
Package was forwarded without issue. Shipped using TNT, would recommend this service for sure!

Unknown

TNT Express Non-Docs
After promising to deliver to a PO Box, forward2me didn't, and I had to drive 2 hours to pick up my very small packet from a freight depot. When I queried this, the guy who replied, asked why I thought they deliver to PO Boxes - I had to copy the text from their own website and send it to him before he believed me. He passed it onto someone who said they would look into it, but of course I have heard nothing back from them.... The service did not work for me, and the service was **** when querying it. Not recommended.
forward2me

Response:

Hi,Many thanks for taking the time to provide us with your feedback.I'm sorry to hear that you have experienced an issue with the delivery of your parcel, although many couriers do offer delivery to PO Box addresses they do require a street name for delivery which you didn't supply when shipping. I'm thinking that this was the reason that you were asked to collect your parcel rather than the courier providing delivery.Due to the current pandemic most couriers do have limitations for delivery and collection of goods with many service depots being closed, this may be the reason why you were asked to collect your goods some distance away from your home as maybe the nearest depot to you may be closed.I do believe my colleague is looking into the distance you needed to travel for collection with the courier however as you can imagine courier responses are limited at the moment with call centres being closed and staff working from home with limited resources.Please be assured that we will contact you once we have a response from the courier.I hope you understand we are in very difficult times at the moment and are doing our very best to ensure that our customers are serviced in a timely manner.Kind Regards,Tracy.

Pen Refill

DHL Economy Select
It was good, I had expected the items to have been bundled together, they all arrived together but in separate packages.

Unknown

UPS Express Saver
Great service

Booklet

DHL Express Worldwide
Not a single problem with the experience! Items sent exactly as initially packaged. They also arrived very, very quickly. I was very surprised at the timely shipping.

Ladies Blouse

DHL Express Worldwide
I’ve had 4 experiences and 3 of the 4 have been super great and fast. The only issue I had was the 1st time I sent something to the German address. Something happened and my package wasn’t accepted, so it was sent back to the company. The 2nd time was great, I just had to upload a bill with my address on it

Camera Lens

DPD Classic
Sorgfältige und sichere Umverpackung, blitzschneller Versand, alles zu fairen Preisen!!!

Pair of compression tights

P2P TRAKPAK Worldwide
Prompt service, great shipping options and always easy to reach out and discuss your packaging and shipping requirements with Forward2Me team.

Unknown

UPS Express Saver
Exlente servicio. Todo muy buen solo la pawuteria ups tardó en enco trar mi domicilio.

Unknown

DHL Express Worldwide
送料 手数料がもう少し安ければ嬉しいです。 対応は迅速でした。
forward2me

Response:

Hi, Many thanks for taking the time to review our services.We are pleased that you are happy with the service however that you would be happier if the fees for shipping were lower.Our couriers base shipping fees on the amount of space they take up in transit which is called the volumetric weight. It is only when the actual weight of a parcel is higher than this volumetric weight that the courier calculates the charge for shipping on the actual weight.I see that although your package was light in weight it was quite large so the cost of shipping was calculated on the volumetric weight on this occasion. I'm afraid this is often the case with shipping footwear, we do offer a combine and repack service to help reduce the size of packages so our customers obtain the maximum value for shipping however due to footwear often being in shoe boxes, it isn't always possible to reduce the size of these packages to help save costs on shipping.I hope this helps explain how shipping costs are calculated however if you have any further questions please feel free to contact our Customer Services team at info@forward2me.com, on whatsapp or via chat from our website.Kind Regards,Tracy.

Unknown

DHL Express Worldwide
Asked a few questions, answered quickly, and provided solutions

Hand tool

DHL Economy Select
invaluable, recommend it wherever I go

Unknown

DHL Express Worldwide
Great fast shipping love it

Blankets and travel rugs

UPS Express Saver
The service itself is good however costs for transporting goods high. If costs were more reasonable I'd considering more frequent use of the service.
forward2me

Response:

Hi,I'm pleased to hear that overall you are happy with the service however would use us more often if the price for shipping was lower.I see that the items you shipped were quite large compared to the weight, when this happens the shipping costs are calculated by our couriers on the higher volumetric weight. We do offer a combine and repack service when this happens, you should see this option when processing your parcel for shipping. We receive a request from our customers and the warehouse team will then repack your packages as efficiently as possible, ensuring that there is no space wasted providing the customer with the maximum value for shipping.Many customers also use the 30 days free storage from the receipt of a package to collate a number of parcels in one shipment which also makes shipping more cost effective.I hope these options maybe something you consider going forward to help make our services more cost effective for you however if you need any help to ensure you are receiving the best possible shipping price please don't hesitate to get in touch with our Customer Service team at info@forward2me.com and they will be happy to guide you further.Kind Regards,Tracy.

Pair of Trainers

TNT Economy Express
Disponibili e veloci

Lunch storage bag

P2P TRAKPAK Worldwide
Foi muito bom! Atendimento prestativo, responderam prontamente às minhas dúvidas!

Unknown

DHL Express Worldwide
I live in the US and bought perfume from the UK, so there was a little more to it than a standard purchase. I received excellent service. They were timely in their responses, and I knew what was happening every step of the way. The shipping was fast. My experience was a positive one, and I will not hesitate to use them again.

Unknown

DHL Express Worldwide
Fast response and fast shipments. Easy to get an overview. I will use this again.

Pair of shoes

DHL Express Worldwide
They are always a guarantee of amazing service. They are great at rearranging packages to leverage one shipment with multiple items. Have never had an issue so far. Would recommend, 100%

Baseball Cap

UPS Express Saver
Just incredible

Unknown

UPS Standard Single
I am please to see that Forward2me keeps holding a high quality standard. Everything arrived in time and secured. I totally recommend this service. I've used it dozens of times and so far, nothing critical to point out. KEEP UP the good work! To me, most important are items to be WELL protected inside and BOX securely taped outside to avoid items to be lost.

Unknown

DHL Express Worldwide
Slick setup with address for use with OEM.
forward2me

Response:

Hi,Many thanks for your review, we're so pleased that you are happy with the service we provide.I see that you have only provided a 4* instead of 5*, if you have any suggestions to improve the service further please contact our customer service team at info@forward2me.com and we will be happy to pass any suggestions to our development team.Kind Regards,Tracy.

Trousers

DHL Express Worldwide
Reliable service and helpful customer service team. Please keep it up wishing you more success and prosperity.

Unknown

UPS Express Saver
Excellent service! Super quick shipping.

Unknown

DHL Express Worldwide
Faster,but it's expensive
forward2me

Response:

Hi,Thank you for providing us with your feedback on our services.I'm pleased to hear that you are happy with the speed in which you received your shipment however the cost was more than expected.We do feel that the price offered for our services is very competitve, the fees include the use of the address, the acceptance, processing, storage for up to 30 days and the export of your goods including any export documentation required when shipping. Our aim is to provide a top quality service with speedy delivery and full customer service support for all the Express services we offer, this is especially important during the difficult time the world is facing at the moment. Many of our couriers have also introduced additional surcharges for shipments due to the challenges they are currently facing and increased costs.I hope you will continue to use our services going forward however if you have any further questions please don't hesitate to get in touch with our Customer Service team at info@forward2me.com and we will be happy to help you further.Kind Regards,Tracy.

Unknown

DHL Express Worldwide
forward2me has always provided excellence service. Very dependable.

Gift set

UPS Standard Single
Very pleased, good communication..would use again!

Unknown

DHL Express Worldwide
Quick, reasonably priced, and my package arrived in perfect condition. Would recommend!

Unknown

DHL Express Worldwide
Amazing service.

Unknown

DHL Express Worldwide
Had to order something from Amazon UK that did not ship to my country. Got it shipped quickly and at a great price by these guys.

Unknown

UPS Express Saver
improve the invoice process.
forward2me

Response:

Hi,Many thanks for providing us with your feedback however I'm sorry to hear that you have found uploading the invoices for GST hard and this has made the experience of shipping with us more difficult due to this.We are looking at ways to make this process easier for our customers and hope to have this area improved in the coming months.We do appreciate your feedback and if you have any further questions please don't hesitate to get in touch with our Customer Care team at info@forward2me.com.Kind Regards,Tracy.

Mens Shorts

DHL Economy Select
Excellent forwarding service, I've been using them for a few years now, and have no hesitation to recommend them. One could always wish for even lower shipping fees.
forward2me

Response:

Hi,Many thanks for your fantastic review however you would like to see our shipping fees lower.We do our very best to provide our customers with the lowest prices possible however the fees charged do include all our service including support from our customer service from the receipt of your parcel to export and delivery of the goods.We look forward to your continued support.Kind Regards,Tracy.

Unknown

DHL Express Worldwide
Simple to use and our package arrived a day early. I highly recommend using their service.

Unknown

UPS Standard Single
EXCELLENT SERVICE

pens

DHL Express Worldwide
Great service. Fast processing of requests.

dance leotard

P2P TRAKPAK Worldwide
丁寧な梱包 素早い対応は日本の宅配会社に勝るとも劣らないと思います

Pandora Charm

DHL Express Worldwide
Extremelly fast and perfect packaging!Ryan did an excellent job

Unknown

DHL Express Worldwide
good good good

Unknown

UPS Express Saver
AMAZING! SUPER EASY TO USE AND VERY FAST SHIPPING!

Unknown

DHL Express Worldwide
Perfect service!

Unknown

DHL Express Worldwide
Excellent service. VERY HAPPY